Заголовки новин :
Home » , » Перепелиний бізнес : інвестиції, рентабельність і бізнес-план

Перепелиний бізнес : інвестиції, рентабельність і бізнес-план

понеділок, 28 січня 2013 р. | 14:53


Ще 6-7 років тому перепелячий бізнес в Україні вважався воістину золотим дном для інвестора. Висока рентабельність вирощування перепелів і ненасиченість українського ринку дозволяли інвестувати не тільки в невеликі перепелині ферми, але і в досить великі, за мірками цього ринку, господарства на 100 тис. голів і більше.

Однак після 2008 р., зважаючи на зниження купівельної спроможності населення і падіння попиту на перепелину продукцію, у великих гравців стали виникати проблеми з її реалізацією і з'явилася необхідність пошуку нових каналів збуту. На тлі зростання собівартості та логістичних витрат це негативно позначилося на дохідності великих господарств.
Як не дивно, але криза не применшила дрібних гравців, більше того, невеликий перепелячий бізнес продовжує привертати до себе нових підприємців відносно простим і невеликими стартовими вкладеннями. Витративши 15-30 тис. грн. на організацію ферми на 1 тис. голів, інвестор може розраховувати на повернення вкладених коштів вже через рік, а при певних умовах - і через 4-6 місяців.

Перспективи

Невеликий інвестиційний поріг і швидка окупність не єдині резони для входження в перепелячий бізнес, є й інші.
Наприклад, для його ведення не потрібно будувати велику ферму, достатньо мати вільне підсобне приміщення, сарай або гараж - бізнес надзвичайно компактний. Безумовним плюсом є і швидкість отримання перших результатів. Період інкубації перепелиних яєць становить 17 діб, а вже через 35-45 днів перепілки починають нестися.
Для порівняння: щоб дочекатися першого яйця від курки-несучки, доведеться запастися терпінням на 6-8 місяців. Крім того, фахівці стверджують: для отримання 1 кг і перепелиного, і курячого м'яса потрібно приблизно однакова кількість корму - близько 2 кг. Однак бройлерів в роздробі продають по 20-25 грн. за 1 кг, у той час як перепілок - по 60-100 грн. за 1 кг.

Кому і де

Перепелиним бізнесом може зайнятися будь-який бажаючий, який має вільний час і здатний виконати мінімальні умови, згадані вище.
Але оскільки основні споживачі перепелиних м'яса та яєць - жителі великих міст, в кращому становищі будуть перебувати домашні господарства в передмістях мегаполісів, а також дрібні навколишні фермери, які вирощують зернові культури або займаються птахівництвом і бажаючі диверсифікувати свій бізнес.
Розстановка сил на ринку свідчить про те, що наявність великих і середніх гравців поки аніскільки не заважає дрібним господарствам, оскільки крупні гравці, через необхідність збувати значні обсяги, насамперед націлені на торговельні мережі. (Див. "Ринок"). За твердженням перепеловодів, сім'ї з двох осіб під силу утримувати до 10 тис. перепелів.

З чого почати

Безумовно, перш ніж приймати  рішення  про входження в цей бізнес, слід вивчити попит на перепелину продукцію у своєму регіоні. Оператори попереджають, що попит і пропозиція розподілені нерівномірно, і вартість перепелиних яєць і м'яса в різних містах може суттєво різнитися.
Невелика кількість продукції можна реалізовувати на базарах, в дрібний роздріб, в ресторани, придорожні харчові заклади.
Знайшовши таких потенційних покупців, потрібно, звичайно ж, приблизно підрахувати, скільки на них можна заробляти і скільки при цьому доведеться витрачати на доставку та ін.
Але на першому етапі фахівці радять початківцям підприємцям розраховувати при збуті насамперед на власні сили, так як саме такий спосіб є найбільш прибутковим.
"Багато людей бажають вирощувати птицю, але не хочуть стояти на базарі для того, щоб її продати. А саме налагоджений канал збуту - вирішальний фактор успішності цього бізнесу. Якщо підприємець сам продає продукцію, то може розраховувати, що вже протягом 3-4 місяців він поверне вкладені гроші. Якщо ж працювати через посередників, то, швидше за все, окупити інвестиції можна буде не раніше, ніж через рік ", - вважає Євген Усатенко, директор ПП " Усатенко " (смт.Олександрівка, Кіровоградська обл.; Виробництво і реалізація яєць та м'яса перепелів; поголів'я - близько 2 тис.; з 2009 р.; 3 чол.).
Таким чином, тільки маючи чітке уявлення про те, де реалізувати вирощене, можна приймати рішення про входження в цей бізнес.

Інвестиції

Як вже було сказано вище, початкові витрати на організацію вирощування 1 тис. перепелів можуть скласти 15-30 тис.грн. Пан Усатенко вважає: "У цьому бізнесі немає єдиних стандартів, багато чого залежить від цілей і здатності людини самостійно зробити кліткии, поїлки та інше необхідне обладнання".
За словами підприємця, самостійне виготовлення кліток з металевої сітки дозволить зменшити вартість одного пташиного місця до 5-6 грн. Якщо купувати готові клітки, то вартість одного місця, в залежності від виробника , складе 8-18 грн. Для поголів'я в 1 тис. птахів знадобиться ще й інкубатор на 300 яєць вартістю близько 1 тис.грн.
Поїлки можна вирізати з пластикових пляшок. Однак експерти радять відразу зробити автоматичну систему поїння та продумати систему збору яєць і видалення посліду. Для утримання 1 тис. птахів з лишком вистачить приміщення площею 20 кв.м, до якого підведені електрика і вода. Якщо раціонально розставити клітки, то в такому приміщенні можна розмістити і до 2 тис. перепелів .
Підприємцеві знадобиться також звичайний побутовий холодильник і запас упаковки для фасовки яєць. Перепелині яйця упаковують по 20 шт. На сьогоднішній день ПЕТ-упаковка коштує 0,75 грн., Коробочка з картону - 0,7 грн. за 1 шт. (Для порівняння: до кризи така упаковка обходилася приблизно в 0,45 грн. За 1 шт.).

Порода

Існує близько десяти порід перепелів . Найбільшого поширення в Україні набули перепела яєчного напрямку. Наприклад, японські перепели починають нестися у віці 35-40 днів і за рік зносять 280-300 яєць.
Правда, дорослі самці цієї породи важать 110-120 г, самки - 135-150 г. М'ясний напрям в основному представлено породою "Фараон". Жива вага самців - 165-265 г, самок - 180-310 р. Вже в 5-тижневому віці їх маса досягає 140-150 м.
Підприємці радять походити по магазинах і ринках, щоб вирішити, які породи розводити, і щоб з'ясувати попит. "Багато залежить від регіону. В одних містах м'ясо перепелів коштує 50-60 грн. / Кг. В інших регіонах примудряються продавати його по 100-120 грн. / кг ", - говорить Усатенко.

Легалізація

Незалежно від того, займається цим бізнесом починаючий підприємець або вже діючий, для реалізації перепелиної продукції йому доведеться одержати відповідні дозволи.
Згідно із законодавством, вся реалізована продукція повинна проходити ветеринарний контроль у сертифікованої державної лабораторії . На підставі досліджень продавцю на товарну партію видається ветеринарне свідоцтво за формою № 2.
Його вартість становить 18,09 грн. До речі, в лабораторії можуть зажадати довідку про походження птахів, тому при покупці поголів'я або інкубаційних яєць необхідно взяти відповідні документи у продавця.

Рентабельність

За останні роки рентабельність перепелиного бізнесу істотно зменшилася. Якщо ще років п'ять тому можна було говорити про 300%-ої прибутковості, а рік тому - про 100%-ої, то сьогодні вона значно нижче, насамперед у великих виробників. За словами операторів, в кращому становищі перебувають ті які мають власну кормову базу.
Витрати на місяць на утримання 1 тис.перепелов
Рентабельність таких підприємств становить близько 30%. У невеликих ферм, не обтяжених значними витратами на логістику, ветеринарні висновки та ін, рентабельність може досягати 50% і більше.
Втім, учасники ринку можуть заробляти не тільки на перепелиних яйцях і м'ясі. Природним "продуктом" перепелиного виробництва є послід (650 - 700 кг з 1 т корму), який використовується для підживлення кімнатних рослин, овочевих культур, фруктових дерев, виноградників, ягідних чагарників і посівів зернових.
Вартість 1 кг посліду становить 1-4,5 грн. (В залежності від партії, упаковки та глибини переробки). До речі, деякі перепеловоди  або переробляють, або планують налагодити переробку посліду.
"За рахунок власних коштів плануємо в перспективі закупити екструдер для виготовлення гранульованого посліду", - каже Олександр Красуня, директор ПП "Красуня" (с.Мар'ївка, Запорізька обл.; Виробництво перепелиних яєць і м'яса перепелів; з 2010 р.; 3 чол.) .
Деякі підприємці пропонують не тільки охолоджене м'ясо перепелів, але і копчене, замовляючи виготовлення цієї продукції на м'ясокомбінатах.
За їх твердженням, ціна 1 кг копченої птиці на 35-40% вище, ніж охолодженої, проте майже вся ця різниця йде на оплату послуг коптильного цеху. За словами операторів, роблять вони це, головним чином, для розширення асортименту продукції. 

Ринок

Український ринок перепелиній продукції почав формуватися приблизно 10 років тому. Саме тоді стали з'являтися перші фермерські господарства, які вирощували до 10 тис. перепелів. З часом деякі господарства розширили виробництво.
Сьогодні великими вважаються ферми, що мають більше 50 тис. птахів. Таких в Україні, на думку експертів, не більше десятка: ТОВ "Агросоюз Фенікс", фермерське господарство (ФГ) "повита-Агро" (обидва - Київська обл.), СТОВ "Продовольчий альянс" (Черкаська обл.), ФГ "Миколай "(Житомирська обл.) та ін
Також в Україні працюють близько 50 середніх перепелиних господарств, поголів'я яких перевищує 10 тис. птахів. Точних статистичних даних про дрібних виробників (поголів'я до 10 тис. перепелів) немає навіть в асоціації птахівничих підприємств "Птахопром України" (м. Київ; громадська організація; 19 членів; з 2004 р.; 5 чол.).
На думку учасників ринку, їх не менше 500, і працюють вони у всіх регіонах України. Про реальний вклад в перепелине виробництво свідчить оцінка ринкової частки, яка припадає на дрібних виробників (див. "Структура ...").Структура виробництва перепелиній продукції,%
Характерно, що після 2008 р. поряд з ростом частки дрібних і середніх по величині виробників частка великих гравців зменшується. Падіння споживання перепелиній продукції на 15-20%, зростання вартості комбікормів на 30-40% вдарили головним чином по крупним компаніям .
При цьому великі виробники нарікають на цінову політику торгових мереж (практично єдиного великого каналу збуту продукції), стверджуючи, що в деяких мережах можуть реалізовувати, наприклад, яйця максимум по 30 коп. за 1 шт., в той час як дрібні фермери, самостійно збувають цю продукцію на базарах, продають яйця за 40-70 коп. за 1 шт.
Також прибутковість великого бізнесу значно підірвало подорожчання ветеринарних свідоцтв, які виробники повинні отримувати на кожну партію продукції, що поставляється в роздріб продукції. Проблема в тому, що перепелина продукція реалізується невеликими партіями, і витрати на отримання таких свідоцтв у великих виробників, які збувають товар через велику кількість торгових точок, достатньо високі.
"Для невеликих магазинів, які беруть по 10-15 упаковок, ми також повинні отримати свідоцтво і заплатити за нього. У нас є накладні, де видно, що вартість ветдовідки складає більше 15% вартості реалізованої продукції. У мене іноді на ці форми "відлітає" 3,5-4 тис.грн., А це 1,5-2% місячного обороту ", - нарікає Микола Кузьменко, голова ФГ" Миколай ".
"На кожну поставку, незалежно від того, поставили ми 100 тис. або 5 тис.яіц, потрібно отримати форму № 2 вартістю близько 18 грн. Коли у нас було 150 тис. птахів, ми продавали яйця більш ніж в 180 магазинів, таким чином, ветдовідки обходилися нам в 3,24 тис.грн. на тиждень ", - підтверджує слова колеги Сергій Терновський, директор ТОВ" Агрофірма Арік ".
Деякі великі компанії змушені скорочувати поголів'я. "Ще рік тому у нас було близько 150 тис. перепелів. За цей час ми скоротили поголів'я до 30 тис.шт ", - говорить г-н Тернівський.
Тим не менш,  "святе місце порожньо не буває". За приблизними оцінками операторів, у 2013 р. в Україні буде реалізовано перепелиного м'яса і яєць більше 350-450 млн грн.
Перепелине стадо складає 3,5-4 млн птахів, які в цьому році знесуть 500-600 млн яєць і дадуть 1,2-1,3 т м'яса (згідно з експертними оцінками, щорічно на забій відправляють 7-8 млн перепелів).

Виробники -

Сергій Тернівський (62), директор ТОВ "Агрофірма Арік" (с.Разумовка, Запорізька обл.; Виробництво перепелиних яєць, м'яса і гранульованого перепелиного посліду під ТМ "Царське птах"; з 2004 р.; 15 чол.):
- Дуже складно працювати з торговими мережами - неможливо оперативно реагувати на зміну попиту і цін. До того ж, якщо раніше вони розраховувалися на 15-й день, то зараз гроші за товар можна чекати і 60 днів.
Тому в останні півроку ми почали розвивати власний роздріб. Зараз у нас мережа з 4 магазинів, де продаємо яйця по 50-55 коп. за 1 шт., в той час як мережі у нас беруть їх по 40-45 коп. Щоб перепелиний бізнес був цікавий великим інвесторам, потрібно виходити на закордонні ринки. Але туди теж не так просто потрапити.
Ми пробували вийти на європейські ринки в 2008 р. Вклали досить багато грошей у вивчення попиту в Австрії і Швейцарії, але наші плани зірвала вибухнула епідемія грипу. У нинішній ситуації великі українські виробники не в змозі вкладати гроші в вихід на зарубіжні ринки.
... Про переробку
Микола Кузьменко (49), голова ФГ "Миколай" (с.Барашівка, Житомирська обл.; Виробництво яєць та м'яса перепелів; поголів'я - близько 100 тис. птахів; з 1998 р.; 25 чол.):
- Зараз в Україні практично немає жодного підприємства, яке б займалося глибокою переробкою перепелиної продукції. Деякі виробники коптять м'ясо, роблять якісь напівфабрикати, але жоден масово не переробляє перепелиних продукцію.
За кордоном великими споживачами перепелиних яєць є косметичні компанії, які на основі перепелиних яєць виготовляють креми, шампуні та іншу продукцію. Перепелині яйця використовують і у фармакології. На жаль, нашим фармакологам цей напрямок нецікаво.
Поділитись :

1 коментар:

  1. Я порекомендую всіх, хто шукає позику на бізнес, містеру Бенджаміну, який допоміг мені позикою на чотири мільйони доларів, щоб розпочати свій бізнес, і це було швидко. Отримавши кредит у них, було дивно, наскільки легко їм працювати. Процес був швидким і захищений. Це, безумовно, був позитивним досвідом. Уникайте аферистів і зв’яжіться з містером Бенджаміном. lfdsloans@outlook.com. WhatsApp ... + 19893943740. якщо ви шукаєте кредит для бізнесу.

    ВідповістиВидалити

Цікаві пропозиції

 
Створенно : ТребаСАЙТ
Copyright © 2013. PROгроші - All Rights Reserved
Design by hitsik