Заголовки новин :
Home » , » Як вибрати кращу франшизу для свого бізнесу

Як вибрати кращу франшизу для свого бізнесу

субота, 26 січня 2013 р. | 11:34



Купівля франшизи  - один з найнадійніших варіантів розвитку бізнесу. В першу чергу через те, що це один з небагатьох форматів ділових відносин, де вигоду отримують одразу обидві сторони: франчайзер і франчайзі.

Для першого франчайзинг - це отримання стабільного додаткового прибутку, розширення власної мережі і додаткова реклама бренду. Для другого - можливість почати бізнес, значно скоротивши ризики, і повністю позбавити себе від необхідності розробки бізнес-плану, отримавши вже готовий і перевірений проект.

Як визначити кращу франшизу?

Відразу варто обмовитися, що визначити найкращу франшизу неможливо. Чи виявиться вона в підсумку такої - безпосередньо залежить від підприємця.Тому що навіть сама хороша і перспективна франшиза в руках недосвідченого франчайзі може виявитися зовсім порожній, марною тратою часу і вкладених коштів.

Однак, якщо людина має не тільки бажання зайнятися бізнесом, але й уявлення про те, як їм управляти, то для укладення вдалого  договору про франчайзинг  слід орієнтуватися на декілька факторів.

Популярність бренду

Це найочевидніший фактор при виборі франшизи. Імениті торгові марки на слуху у всіх. Популярність бренду значно скорочує можливі витрати на маркетинг, збільшує довіру клієнтів.

Головна складність полягає в тому, що на співпрацю з брендом такого рівня в інвестора може просто не вистачити коштів, або сам він не буде відповідати деяким критеріям франчайзера.

Наприклад, його вважатимуть не достатньо хорошим управлінцем, вивчивши досвід минулих бізнес-проектів. Чим відоміший франчайзер, чим більш розкручений його бренд, тим з великим пієтетом він підходить до вибору партнерів. Втратити репутацію на порожньому місці не хоче ніхто.

Для франчайзера важливо налагодити багаторічні відносини. Це сприятливо відбивається на всій сфері франчайзингу в цілому, збільшуючи відсоток надійності такого способу ведення бізнесу.

Початкові витрати

Початкові витрати на купівлю франшизи можуть варіюватися від декількох сотень тисяч рублів до декількох мільйонів. Існують також платежі роялті - виплати, що сплачуються підприємством, відкритим за франшизою.

Для багатьох компаній однією з умов укладення подібного договору є наявність у інвестора приміщення, так що окремі кошти потрібні на оренду, будівництво приміщення або ремонт.

А ще на купівлю необхідного обладнання та інвентарю, якщо надання останнього не обумовлено в договорі з франчайзером, друк рекламних матеріалів, оплату рекламного ефіру в ЗМІ.

Чим докладніше розписаний бізнес-проект, чим більше «дрібниць» у ньому враховано, тим більші початкові вкладення від франчайзі будуть потрібні. З іншого боку, це, швидше за все, убезпечить від «непередбачених витрат».

Залежність від франчайзера

Повну свободу дій інвестору не надає жоден франчайзер. Але договори розрізняються за ступенем регламентованості. Приміром, у договорі  франчайзингу ресторану «McDonald's»  прописані навіть такі деталі, як розмір столів і колірна гамма приміщення.

Деякі франчайзери дозволяють своїм партнерам більшу частину організаційних питань вирішувати самостійно. Але робота в рамках сформованої системи, яку не можна міняти ніяким істотним чином, підходить далеко не для всіх підприємців. Тим, у кого старанність вище потреби проявляти особисту ініціативу у всьому, франчайзинг, як модель бізнесу, підходить ідеально.

Яку франшизу вибрати?

Франчайзинг з'явився в Росії  трохи більше п'ятнадцяти років тому, і до початку 2000 року в країні працювало вже близько чотирьохсот п'ятдесяти фірм-франчайзерів. Бізнес-сфер, в яких він поширений, досить багато. Це і розваги, і нерухомість, і медичні послуги, фітнес.

Починаючому підприємцеві краще звернути увагу і вкласти гроші в ту сферу, яка вже досить популярна, адже задати високий попит на нову послугу під силу далеко не кожному.

Франшиза ресторану

Ресторанний бізнес у Росії процвітав і буде процвітати за рахунок особливостей менталітету і способу життя частини населення. При цьому він майже рівноцінно існує в трьох видах: фаст-фуд, кафе середньої цінової категорії і дорогі ресторани. Скрізь своя постійна клієнтура, так зване «ядро аудиторії».

Найвідомішими компаніями, що працюють в Росії по франшизі, є «МсDonald's», «Ростикс KFC», «Subway», «Баскін Роббінс» і ряд інших.

Купівля однієї з цих франшиз є майже стовідсотковою гарантією успіху, однак початкові вкладення та необхідні оборотні кошти обчислюються десятками мільйонів рублів.

Є перспективні варіанти і в іншому ціновому сегменті. Наприклад, покупка франшизи мережі кав'ярень «Шоколадниця» - обійдеться в 80 000 тисяч доларів. Франшиза мережі трактирів «Ялинки-Палиці» коштує від 10 000 000 рублів.

Франшиза магазину одягу

Мабуть, це одна з небагатьох сфер, де покупка франшизи абсолютно нового для Росії бренда може повністю окупитися. Але в тому випадку, якщо він добре відомий на Заході, де була проведена широка рекламна компанія.

Як і відбулося зі шведської мережею магазинів «H & M», франшиза якій стоїть близько 200 000 тисяч євро. Вона завоювала величезну популярність в Росії мало не в перші півроку після відкриття перших магазинів.

Також можна придбати франшизи наступних мереж: «Savage» - вартість починається від 3 500 000 рублів, «Tom Tailor» - від 100 000 євро, «Oasis» - від 9 000 000 рублів.

Франшиза фітнес-клубу

Ринок фітнес-послуг не так добре розвинений в Росії як дві згадані вище сфери. І це величезний плюс для франчайзера. Фітнес має кілька важливих переваг: дуже великий потенціал росту за рахунок довготривалого попиту і відсутність жорсткої конкуренції. Поки ще практично кожен новий фітнес-клуб знаходить свою постійну аудиторію.

Кількість людей, що захоплюються фітнесом, з кожним роком зростає. При цьому більшість російських фітнес-клубів далекі від відповідності західним стандартам. Клубів з правильним співвідношенням ціни і якості бракує.

Відсутність досвіду в цій індустрії не стане проблемою для франчайзера, якщо підприємець вирішив не починати новий бізнес з нуля, а придбати готову франшизу.

Найперспективнішою зараз є франшиза американської мережі відомих фітнес-клубів - «Gold's Gym», у якій відкрито сімсот франшизних підприємств по всьому світу. Франшиза обійдеться мінімум в 1 500 000 рублів. Але на російському ринку ця ціна є однією з найнижчих в даному сегменті. І це за відомий у всьому світі бренд.

Визначившись з вибором франшизи, саме час покликати на допомогу перевіреного юриста, щоб той ретельно вивчив укладається договір, щоб дізнатися умови, на яких доведеться працювати. Навіть у такому перспективному справі, як франчайзинг, не буде зайвим підстрахуватися, щоб ще раз переконатися в правильності вибору.
Поділитись :

0 коментарі:

Прокоментувати

вислови свою думку

Цікаві пропозиції

 
Створенно : ТребаСАЙТ
Copyright © 2013. PROгроші - All Rights Reserved
Design by hitsik