Заголовки новин :
Home » , , » Достовірний бізнес-план для чайників

Достовірний бізнес-план для чайників

середа, 6 лютого 2013 р. | 05:26


Відкрити власну справу з кожним днем ​​все простіше, і ти напевно про це вже думав.
Окреме спасибі Миколі Нікішова, яка навчила мене свого часу цією методикою.
Щоб прикинути перспективи свого бізнесу, тобі потрібен швидкий, і в той же час достовірний спосіб порахувати витрати і прибуток. Є такий спосіб. Я навчу тебе малювати зручні бізнес-сценарії в електронних таблицях на прикладі вигаданої студії веб-дизайну. Файли з коментарями бізнес-плану можна скачати в кінці статті.
У цій статті:
  • Як правильно налаштувати мислення
  • Як виписати витрати
  • Як користуватися електронними таблицями
  • Як виписати доходи
  • Як скласти баланс і порахувати прибуток

Налаштовуємося думати

Ти вже знаєш, який саме бізнес ти хочеш робити, хто споживач твого продукту або послуги і як ти будеш їх продавати? Тобі важливо розуміти, що мета бізнесу - гроші, і вся ця стаття - про них і про те, як про них думати.
Тобі важливо правильно налаштувати своє мислення. Коли ти роздумуєш про свій бізнес - ти мрієш, і це - правильно. Але є небезпека: мрія легко перестає в ілюзії. Легко мріяти не лише вечерком на диванчику, легко також малювати безглузді цифри в табличках. Типу планувати казкову прибуток.
Щоб не впадати в ілюзії, відразу відповідай, що важливіше: помріяти і потім випробувати провал у житті чи достовірно все продумати і потім перемогти? Якщо ти хочеш перемогти в реальності, то бізнес-план - це must. Думай щиро.

Думаємо про витрати

Завдання номер один. Достовірно виписати витрати, стартові і щомісячні.
Це дуже просто. Стартові витрати - це гроші, які ти вкладаєш раз на початку свого бізнесу. Наприклад, купівля меблів, ремонт приміщення і статутний фонд - це все стартові витрати. Чого ще не забути:
  • юридичні послуги (реєстрація підприємства, консультації і т.п.)
  • перший оренда і ремонт приміщення
  • меблі, комп'ютери + ПО, обладнання, комунікації, канцелярія
  • транспортні витрати
  • представницькі витрати (обіди з потрібними людьми, новий мобільник)
  • маркетингові витрати (реклама і поліграфія)
  • кадрові витрати (пошук людей)
Виписувати суми потрібно настільки детально, щоб ти сам в них вірив. Скажімо, уникай писати «приблизно $ 5,000» в графу «меблі». Це недостовірно і строго кажучи, це не цифра. До інвестору не прийдеш зі словами «мені потрібно приблизно$ 14,000 ». Склади кілька типових конфігурацій робочих місць і порахуй вартість кожного. Тим не менш, цілком достатньо вписати в статтю «канцелярія», наприклад, $ 50, тому що ця цифра виглядає достовірною для невеликого офісу. Здоровий глузд тут - кращий порадник.
Щоб обдурити своє творче мислення і не дати йому в цьому процесі полетіти в ілюзорний світ, зроби так. Спочатку випиши список витратних статей (меблі, комп'ютери, і т.д.) як можна докладніше, і тільки потім приступай до їх заповнення цифрами. По-перше, так ти переможеш страх білого аркуша. По-друге, ти ще не будеш бачити наростаючою суми, і не буде несвідомого страху перед виписуванням черговий витратною статті. Типу, «я боюся, цифра наближається до великої, я краще сам від себе приховую що мені ще потрібні гроші ...» Пам'ятай - практично будь-які витрати піддаються оптимізації, нерідко вельми помітною, і ти обов'язково займешся цим пізніше. Пиши все.
Які суми писати в затратні статті? Реальні! Категорично не можна занижувати витрати щодо того, що є реально на ринку, це табу. Ти не маєш права планувати зняти офісну квартиру за $ 100/місяць, розраховуючи на везіння або намагаючись зменшити кошторис. Якщо у твоєму регіоні офісна квартира коштує $ 400/місяць - пиши $ 450, пам'ятаючи про комунальні послуги! Також уникай завищувати цифри, хоча ось з цим простіше - буде що потім оптимізувати.
Щоб адекватно оцінити стартові витрати, тобі потрібно уточнити всі цифри. Не бери їх з голови, хай вся інформація про суми має своє джерело - телефонний дзвінок або прайс-лист.
Розписування стартових витрат займає кілька днів.
Завдання номер два. Щомісячні витрати. Ось типові статті:
  • зарплати по кожній посаді (зарплатний фонд)
  • оренда офісу
  • комунікації
  • юридичні послуги
  • представницькі витрати
  • податки
  • фонд на непередбачені витрати (резервний фонд)
Роби точно також - спочатку випиши статті, а потім заповни їх цифрами.
Детальніше про зарплати. Уникай називати людей по іменах в бізнес-плані. Людина в бізнесі виконує функцію, а не фігурує сам по собі. І зарплата виплачується не Васі Пупкину, а програмісту або водієві. Зарплати теж слід уточнювати з бірж праці, а не вигадувати. Деякі посади отримують не тільки фіксовану ставку, але і відсоток з продажів. Ми це розглянемо пізніше.
Обов'язково плануй неприйняття! Тут я маю на увазі фонд на непередбачені витрати, вони обов'язково будуть. Дуже часто виникає бажання «оптимізувати» цей фонд, але робити цього категорично не можна. Немає нічого неприємніше ситуації, коли виникає термінова потреба в грошах, а їх немає. Нерідко початківець бізнес серйозно страждає через дефіцит буквально мізерних грошей. Якщо все буде добре, то резервний фонд буде поступово накопичуватися, а потім і приносити відсотки в банку. Але все добре не буде, я обіцяю.
Резервний фонд можна наповнювати по-різному. Популярний варіант - зараховувати в цей фонд% від всього прибутку (5-10%). Інший варіант - вести його як окремий витрата з фіксованою щомісячною сумою відрахувань.
Витрати добре друкувати на папірці і носити цей папірець із собою в кафе. Менше ніж за тиждень ти з друзями зможеш досить непогано оптимізувати витратну частину.

Думаємо в таблицях

Завдання номер три. Порахувати ці цифри в електронних таблицях. Насправді, тут фігурують елементарні формули і навчитися малювати бізнес-план - дуже просто. Один раз ти зрозумієш, як це робиться - і зможеш прикидати будь-які сценарії, навіть якщо ти ніколи не користувався цими програмами.
Коли папірець з витратами готова, пора виносити цифри в електронну таблицю і починати планувати. Відкривай Microsoft Excel або OpenOffice.ORG Calc, і вперед. Створюй два аркуші.
Один - стартові витрати, другий - щомісячні видатки (цей аркуш пізніше стане нашим основним робочим інструментом). В обох листах запиши витрати у два стовпчики - стаття витрат та сума.
Зроби також стовпчики майбутніх місяців. Тобі потрібно знати, скільки грошей ти витратиш і заробиш на початку, скільки - через два місяці і т.д.
Стовпчики майбутніх місяців
Найважливіший момент. Щомісячні витрати і доходи бізнесу слід виписувати накопичувально. Витрати одного місяця додаються до витрат попереднього. Так виходить загальна сума, вкладена в діло за такою-то статтею витрат на такий-то місяць.
Наприклад. Програміст коштує, скажімо, $ 500. Він попрацював місяць - компанія заплатила йому $ 500. Витрати на програміста на перший місяць бізнесу склали $ 500. Програміст попрацював ще місяць - компанія заплатила йому ще $ 500. І ще місяць і ще $ 500. Витрати на програміста на кінець третього місяця склали $ 1,500.
Програміст
Зрозуміло, не треба вводити ці цифри вручну, для цього є найпростіші формули.
Трюк тут полягає в тому, що доходи теж виписуються накопичувально і ми бачимо різницю: скільки всього грошей витратили на такий-то місяць, скільки всього грошей заробили на такий-то місяць. Це дозволяє побачити момент виходу в беззбитковість, а потім, слава Богу, в прибуток.
Отже, розкреслити лист, напиши статті витрат, щомісячну суму, напиши найближчі місяці, і кожен місяць Пронумеруй. У моєму прикладі проект розраховується на кілька місяців вперед.
Витрати инкрементальное
У сумі ти отримуєш загальна витрата на кожен місяць. У моєму прикладі бачимо, що за перший місяць роботи компанія витратила понад $ 9,000 (включаючи стартові витрати), а на десятий місяць - більше $ 54,000
Витрати инкрементальное

Думаємо про доходи

Завдання номер чотири. Давай вважати найприємніше - доходи. Перечитай ще раз розділ про настройку мислення.


Доходи - це не прибуток. Якщо ми купили оптом десять кілограм насіння по $ 0.10/кг, а продали в роздріб за $ 0.06/стакан (стакан = 100гр, він одноразовий і коштує $ 0.02):

Витрати:$ 3.00 = ($ 0.10 * 10) + ($ 0.02 * 100)
Доходи:$ 6.00 = $ 0.06 * 10 * 10
Прибуток:$ 3.00 = $ 6.00 - $ 3.00
Давай поки виходити з того, що картина витрат у тебе фіксована, а ось варіанти отримання прибутку - різні. Будемо їх називати сценаріями.
Таких сценаріїв важливо намалювати кілька. Наприклад, якщо у вас будуть купувати тільки найдешевший продукт. Або, навпаки, якщо сфокусувати увагу тільки на заможних клієнтів.
Малювати сценарій досить просто: випиши кількість продаваних одиниць послуги або продуктів в кожен місяць і фіксовану вартість однієї послуги або продукту.
Витрати инкрементальное
Також створи рядок із сумою доходу за конкретний місяць. Як бачиш, доходи теж вважаються инкрементальное - дохід одного місяця додається до доходу попереднього. Таким чином, ти бачиш валовий дохід на кожен момент часу.
На даному етапі виникає популярна помилка: описувати сценарії доходів у вигляді тільки ось цієї валової суми. Мовляв, «у жовтні створимо вебов на три тищі!». Так не можна. Сума повинна сформуватися сама і бути обгрунтованою.

Думаємо про баланс

Завдання номер п'ять. Тепер, коли ти вже уявляєш собі витрати і доходи, можна порахувати найцікавіше - прибуток.
Різниця між витратою і доходом - це прибуток. Це гроші, зароблені твоєї компанією на даний момент часу. Це називається баланс.
Витрати инкрементальное
Ось саме заради цієї цифри ти і робиш бізнес-план. Саме баланс - це чистий прибуток компанії за вирахуванням всіх витрат і інвестицій. Момент, коли баланс стане позитивним - це точка виходу на беззбитковість. Це момент, коли ти вже виплатив усі кредити, заплатив людям за роботу і т.п., у тебе вже немає боргів і залишилися чисті гроші.
У викачуваних прикладі я розраховую популярну в юних умах ідею створення веб-студії. Ось тобі веб-студія. Видно: як би студія не працювала, чистий прибуток за цілий рік роботи складе максимум три тисячі доларів.
Розглянемо приклади.
Сценарій № 1. Звичайний сценарій розвитку веб-студії - починаємо з дешевих проектів, поступово вчимося і заробляємо більш дорогих клієнтів. За десять місяців роботи компанія вийде в нуль із чистим прибутком близько $ 13. А за рік роботи компанія заробить три тисячі!
Сценарій № 2. Робимо дуже багато дешевих вебов. Ес-но, враховуємо момент накопичення досвіду і клієнтів, і тому виходимо на повну потужність десь через місяців вісім. Ця фірма не окупиться ніколи, принісши за рік збитків більш ніж на $ 24,000. (До речі, такий підхід до створення веб-студії досить популярний в юних умах. Мовляв, а давайте обкатаємо технологію і будемо робити багато дешевих сайтів. Не працює.)
Сценарій № 3. Фокус уваги тримаємо на вебах в середньо-високої цінової категорії. Тут по динаміці видно, що фірма окупиться через рік і один місяць і буде приносити прибуток близько $ 3,000 на місяць. Фірма з шести чоловік.
Сценарій № 4. Це буде відносно елітна веб-студія, яка заробляє собі тільки заможних клієнтів. Тут зверніть увагу: окупність компанії залежить від тих двох клієнтів, які розкошеляться на продукт вартістю в $ 6,000. Це ризик. Окупність - на десятий місяць, потім прибуток низька, менше $ 3,000 на місяць. Тепер пограйся з цим сценарієм в табличці: прибери спочатку одного, а потім другого клієнта з бюджетом в $ 6,000. Страшно, так?

Ця схема - далеко не єдина і підійде не для кожного бізнесу. Деякі бізнеси настільки прості, що все планування поміститься на один екран - наприклад, діяльність юриста або приватного медика. Інші бізнеси складніше і мають такі залежності, що їх доведеться прораховувати інакше.
Головне ось що.
  • Якщо ти навчишся користуватися такою схемою - то ти зможеш придумати і свою власну;
  • Якщо ти навчишся писати достовірні речі і думати достовірно , то у тебе буде більше шансів досягти успіху в бізнесі.

Домашні завдання

Зароби на вебі!
Оптимізуй витрати і спробуй зробити описувану веб-дизайнерську фірму прибутковою. Це можливо.
Легко вважати погодинка
У тебе одиниця продажу - 1:00, цей годину продається за різною ціною в залежності від фахівця, і продається певна кількість годин кожен місяць. У цьому випадку розраховуй зарплату людей теж в годинах, але платити фіксований.
Про зарплату
Можеш додати в схему коеффициент збільшення зарплати і премії, що залежать від завершення проекту.
Злий жарт
Порахуй ПДВ.
Зверни увагу, що приклад добре відкоментував.
 Завантажити:
planning-primer.ods (22Kb) - таблиця для openoffice.org
Planning-primer.xlsx (45Kb) - таблиця для Microsoft Excel
Planning-primer.pdf (105Kb) - для роздруківки на папері A4
Planning-primer-a3.pdf (100Kb ) - для паперу A3 або читання з екрану
Поділитись :

1 коментар:

  1. Dear Sir / Madam,
    Ми пропонуємо приватні, комерційні і персональні кредити з дуже Мінімальні річні процентні ставки за ціною від 2% протягом 2years до 30years погашення період тривалістю в будь-якій частині світу. Ми видаємо кредити в межах від $ 5000 до $ USD 100,000,000 USD. Наші кредити добре застраховані на максимальну безпеку в нашому пріоритетному порядку, якщо ви зацікавлені, не соромтеся звертатися до нас по електронній пошті: Oliverwilsonloanfunds@gmail.com

    ЗАПОВНІТЬ ФОРМИ ЗАЯВКИ ПОЗИКИ
    Ваше повне ім'я: ...........................
    Запитувана сума кредиту: ..........................
    Довжина кредиту: ...........................
    Мета позики: ..........................
    Адреса заявника: ...............................
    Рід занять: ..........................
    Місцезнаходження: ..........................
    Стан: ..........................
    Країна: ..........................
    Стать: ..........................
    Вік: ..........................
    Мобільний ............................
    Місячний дохід: ..........................
    Спасибі, як ми чекаємо ваших термінових реагує ©
    Зацікавлені особи повинні зв'язатися зі мною по електронній пошті:
    Ім'я Кредитора: пан Олівер Вілсон.
    Кредитора Електронна пошта: Oliverwilsonloanfunds@gmail.com

    ВідповістиВидалити

Цікаві пропозиції

 
Створенно : ТребаСАЙТ
Copyright © 2013. PROгроші - All Rights Reserved
Design by hitsik