Прокат дитячих товарів дає невеликий, але надійний заробіток.Поріг входу - від 30 тис. грн. Це хороша справа для молодих батьків. І з часом можна навіть вибудувати мережу пунктів прокату.
Бізнес-кейс
Що продаємо: здаємо дитячі товари напрокат (BabyService)
Оборот за рік: 100 тис. грн.
Персонал: 2-3 людини
Місце розташування: Харків
Рік заснування: початок 2010
Оборот за рік: 100 тис. грн.
Персонал: 2-3 людини
Місце розташування: Харків
Рік заснування: початок 2010
Сергій Серокуров, пропрацювавши більше 10 років в гральному бізнесі, в один момент вирішив кардинально поміняти сферу діяльності і, ставши молодим батьком, створив власну справу - організував сервіс по здачі дитячих товарів в оренду.
«Завдяки народженню дочки у нас за якихось півроку накопичилося чимало речей, які вже були просто не потрібні, а деякими іграшками дитина і зовсім не зацікавився. І коли я почав від цього всього позбавлятися, мене осінило: ідея-то буквально «під ногами», адже всі ці покупки можуть стати непоганим джерелом доходу », - згадує Сергій.
Майбутній бізнесмен порахував, скільки грошей було витрачено на недешеві фірмові речі, більшість з яких залишилися практично новими, і вирішив, що недоцільно все це «добро» дарувати або розпродавати за копійки. «Я навіть не впізнавав, чи були в Харкові на той момент конкуренти чи ні. Зрозумів - це моє, і почав працювати », - говорить Сергій.
В першу чергу бізнесмен задумався про те, щоб зробити повноцінний сайт, на якому буде розміщений перелік товарів для прокату. У пошуках підходящої Інтернет - «площадки» Сергій випадково знайшов BabyService - компанію з Києва, яка надає аналогічні послуги з прокату, і запропонував співпрацю.
« Я домовився з його власниками за певну суму відкрити таким іменем свою справу в Харкові. Ми підписали договір, і вже менше ніж через місяць бізнес був запущений в роботу », - розповідає бізнесмен. Правда, Сергій вважає, що його бізнес навряд чи можна назвати франшизою, так як він лише купив право використовувати чужу торгівельну марку.
Сергій вже був зареєстрований як приватний підприємець . Тому йому лише довелося зробити відмітку в свідоцтві про право здійснювати прокат побутових товарів, а також зробити печатку.
Вкладав у бізнес Сергій виключно свої гроші. Йому для цього навіть довелося продати сімейний автомобіль Chevrolet Aveo і купити стару «шестірку» «Жигулі», щоб вивільнити більше ресурсів, які можна пустити на розвиток справи.
Загальну суму інвестицій підприємець оцінює приблизно в 100-120 тис. грн., Більша частина з яких була витрачена на купівлю того, що здається напрокат. «Це той обсяг вкладень, який дозволить вийти на щомісячну виручку хоча б на рівні 10 тис. грн. Причому в день потрібно укладати не менше трьох договорів прокату, ціна кожного з яких в межах 100 грн. », - Підраховує Сергій.
Однією з основних проблем, з якою, як і багато підприємці, зіткнувся Сергій, - брак грошей. «Я розумів, що купувати відразу все не можу, так як у мене не було такої кількості замовлень і потрібної суми. Тому намагався домовитися з продавцями таким чином: я беру 2-3 одиниці за оптовими цінами і надалі буду купувати невеликі партії, але часто », - розповідає підприємець. Погоджувалися не всі, але, працюючи з тими, кого подібна схема все ж влаштувала, Сергій економив на кожній покупці до 20%.
Другою проблемою стала розкручування сервісу. Найскладнішим завданням виявилося пояснити молодим сім'ям, навіщо їм потрібно брати товари в оренду, а не купувати їх, чому це вигідно і зручно. «Просувається я свій бізнес в основному віртуально: за допомогою дошок оголошень, а також соціальних мереж і тематичних форумів, які виявилися найбільш ефективні», - говорить Сергій.
Тиску з боку конкурентів бізнесмен не відчуває. У Харкові їх одиниці, і особливо активно вони свої послуги не рекламують. Єдине, чого боїться Сергій, - це фірм-одноденок, які будуть нехтувати якістю послуг, що може підірвати довіру до ринку прокату.
Головний партнер Сергія - його дружина. Влітку підприємець бере ще одного помічника, який відповідає на дзвінки. Тим не менш, бізнесмен каже, що перший рік можна справлятися самому.
Взагалі, Сергій вважає запорукою успіху свого бізнесу якісні послуги при будь-яких обставинах. «Задоволена людина розповість одному, а незадоволений - всім. А так як мій бізнес тримається виключно на репутації, необхідно зберігати авторитет і довіру », - упевнений підприємець. Крім того, дуже важлива обов'язковість. І навіть якщо на складі немає коляски або автокрісла, а комусь вони необхідні, потрібно бути готовим зробити незаплановану покупку, а після цього зустрітися з клієнтами в 6 ранку в неділю, щоб передати їм замовлення.
«Поки напрямок оренди дитячих товарів не вичерпало себе , я буду, перш за все, розвивати його. Але не виключено, що з часом задумаюся про школу раннього розвитку, приватному дитячому садочку або службі дитячого таксі », - ділиться своїми планами Сергій.
«Поки напрямок оренди дитячих товарів не вичерпало себе , я буду, перш за все, розвивати його. Але не виключено, що з часом задумаюся про школу раннього розвитку, приватному дитячому садочку або службі дитячого таксі », - ділиться своїми планами Сергій.
Бізнес-план
Далеко не кожна сім'я може дозволити собі з народженням дитини купити все, що їй необхідно на перші роки життя. Причому термін користування деякими речами обмежується 2-3 місяцями, а інші необхідні від випадку до випадку. Але вартість цих товарів висока. Відповідно, простіше орендувати річ, покористувавшись нею необхідний термін і заплативши за оренду 200-300 грн., Ніж купувати нову за 1000-1500 грн., А потім складати в дома чи продавати за копійки.
Серйозної конкуренції в цій ніші поки що немає навіть у великих містах. А враховуючи постійно зростаючий асортимент товарів для дітей і ціни на них, послуга буде користуватися попитом.
Мінімальний обсяг інвестицій, з яким можна увійти в бізнес, складе 20-30 тис. грн., Оптимальний - 60 тис. грн., «Максимальний» - від 100 тис. грн. І це за умови, що в наявності є транспортний засіб, який буде використовуватися для доставки. Інакше будуть потрібні вкладення в розмірі ще 80-100 тис. грн. для покупки пікапа або невеликого комерційного фургона.
Основна сума від інвестицій буде витрачена на придбання товарів для здачі в оренду. При цьому краще спочатку складати асортимент з того, що користується найбільшим попитом. Як правило, це ваги для новонароджених, автокрісла, коляски, манежі-ліжка, розвиваючі ігри.
«Банк погодиться кредитувати такий бізнес тільки після того, як можна буде проаналізувати результати діяльності підприємства або фізичної особи - підприємця. Тобто клієнт спочатку повинен напрацювати якийсь досвід роботи з постачальниками, орендодавцями клієнтами. Після цього банк може запропонувати йому овердрафтне фінансування, кредит на поповнення оборотних або купівлю основних засобів », - говорить начальник відділу продуктів мікро- та малого бізнесу UniCredit Bank Сергій Савельєв.
Для того щоб перекрити щомісячні витрати і вийти хоча б «у нуль», потрібно укладати не менше 50 договорів на місяць (середня «ціна» договору - 100 грн.). Термін окупності з мінімальними інвестиціями складе 6-7 місяців. При більшому обсязі інвестицій (від 60 тис. грн.) Окупність досягає 1-1,5 років.
Вклавши більше, цілком реально вже через кілька місяців отримувати щомісячну виручку в розмірі 10-12 тис. грн., І чистий прибуток - близько 6-7 тис. грн. Якщо ж продовжувати активно інвестувати в бізнес і далі, вкладаючи в нього до 50-70%, можна довести обсяг виручки і до 15-20 тис. грн. щомісяця. Хоча при цьому варто враховувати, що поточні витрати також збільшаться на 10-20%.
Вести бізнес на перших порах можна поодинці, так як наявності стаціонарного офісу він не вимагає, а одна людина може займатися і прийомом замовлень, і їх доставкою. При зростанні обсягів можна взяти кур'єра на авто з зарплатою 2,5-3 тис. грн. на місяць. До речі, кур'єр - це ще й можливість уникнути покупки власного транспортного засобу, якщо у вимогах до кандидата одразу вказати наявність автомобіля.
Головний ризик бізнесу полягає в зростанні конкуренції, що призведе до звуження ринку та скорочення кількості замовлень. Крім цього, завжди є ймовірність псування товарів, а значить і збитків. Хоча для цього існує заставу, яка вноситься орендарем, але він покриває лише 30-40% вартості товару. До того ж, термін «життя» речей, які здаються в прокат, рідко перевищує 1-1,5 року. Особливо тих, що користуються попитом. Тому матеріальна база буде постійно вимагати поновлення.
Разові витрати
|
Сума, грн.
|
Товари, які будуть здаватися в оренду
|
52 000
|
Реєстрація СПД
|
34
|
Створення сайту
|
2 000
|
Резервний фонд (непередбачені витрати, пов'язані з купівлею відсутніх товарів або заміною зіпсованих)
|
6 000
|
РАЗОМ разових витрат
|
60 034
|
Постійні витрати, грн. / Міс.
|
Сума
|
Податки (для СПД)
|
413
|
Оренда складу
|
800
|
Бензин
|
2000
|
Поповнення «резервного фонду»
|
500
|
Купівля витратних матеріалів
|
600
|
Розкрутка та підтримка сайту
|
800
|
Реклама в газетах
|
200
|
Інтернет і мобільний зв'язок
|
400
|
РАЗОМ на місяць
|
5700
|
РАЗОМ за перший рік, враховуючи вкладення
|
128400
|
Щомісячні доходи *
| |
- Від оренди, в т.ч. плата за доставку (за умови щомісячного укладення 100 договорів на середню суму 120 грн.)
|
12000
|
ПРИБУТОК на місяць
|
6300
|
Термін окупності проекту
|
10 місяців
|
* За умови, що такий дохід бізнес почне генерувати вже з перших місяців.
0 коментарі:
Прокоментувати
вислови свою думку